Kalite Politikası

AMAÇ
A Life Park Hospital Kuzey Ankara Hastanesi güvenilir ,ekonomik,hızlı,son teknoloji ile desteklenen,kaliteli sağlık hizmeti
sunmayı tıp ve uygarlık etiği kurallarına uymayı,
Hasta ve yakınlarının haklarını korumayı,ihtiyaç ve beklentilerini karşılayarak hasta memnuniyetini sağlamayı,
Çalışanlarımızın desteğini,katılımını ve memnuniyetini sağlamayı,
Toplum sağlığı için gereken önleyici ve koruyucu faaliyetlerde bulunmayı,
Kalite yönetim sistemi şartlarına uymayı ve etkinliğini sürekli iyileştirip geliştirmeyi taahhüt etmekte ve amaçlamaktadır.
 
KAPSAM
A Life Park Hospital Kuzey Ankara Hastanesi'nde çalışan tüm personeller , hastanemize başvuran tüm hasta ve hasta yakınlarını, hastalara verilen tüm hizmetler kapsamaktadır.
 
KISALTMALAR
SKS: Sağlıkta Kalite Standartları
 
TANIMLAR
Kalite Politikası: Bir kuruluşun üst yönetimince resmi olarak beyan edilen kalite ile ilgili amaçları ve bu amaçlara uygunluğun sürekli olarak sağlanmasına yönelik taahhüdüdür.
 
SORUMLULAR
Bu politikanın uygulanmasından,Yönetim Kurulu, Mesul Müdür ve A Life Park Hospital Ankara Hastanesinde çalışan tüm personeller sorumludur.
 
FAALİYET AKIŞI
 
HASTANENİN AMAÇLARINA ve AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA OLUŞTURULAN STRATEJİK HEDEFLERİNE UYGUNLUĞU
➢ Sağlık hizmetleri kapsamında SKS nin tüm hastanede uygulanmasını sağlamak
➢ Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanmak.
➢ Tıp etiğinden ve yasal mevzuatın gereklerinden ödün vermemek.
➢ Tıp alanındaki günlük gelişmeleri yakından takip ederek bilgi ve teknolojiyi kullanmak.
➢ Kurumsal amaç ve hedefleri sene başında belirlemek ve yılda bir değerlendirmesini yapmak.
➢ Hedeflere ulaşmak amacıyla hizmetlerin sürekliliğini ölçmek.
➢ Hasta ve çalışan güvenliğine uyumlu hastane altyapısı ve konforu ile nitelikli sağlık hizmeti sunmak.
➢ Hasta haklarını gözetmek ve hasta memnuniyetini arttırmaya yönelik faaliyetler gerçekleştirmek.
➢ Sağlık hizmetleri süreçlerinde hastanın mahremiyetini sağlamak.
➢ Hastanemizde bilgi mahremiyetini sağlamak.
➢ Yatan hastaların bakım ihtiyaçlarının bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmesini sağlamak.
➢ Çalışanlarımızın memnuniyetini arttırıcı çalışmalar yapmak ve onların görüşlerinin/ önerilerinin
değerli olduğunu hissettirmek.
➢ Sağlıklı Çalışma Yaşamı kapsamında hastanemizde çalışan güvenliğini sağlamak.
➢ Hastanede özellikli birimlerde çalışan personellerin mesleki bilgi ve becerilerinin arttırılmasını sağlamak ve bu kapsamda sağlık çalışanlarına yönelik mesleki sertifikasyon sayısını arttırmak.
➢ Personel temin planı doğrultusunda idari personel ve sağlık personeli sayısının yeterliliğini değerlendirmek.
 
KALİTE HEDEFLERİNİN OLUŞTUTULMASI ve DÜZENLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
➢ Sağlık hizmetleri kapsamında Sağlıkta Kalite Standartlarının tüm hastanede uygulanmasını sağlamak.
➢ Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanmak.
➢ Kurumsal amaç ve hedefleri sene başında belirlemek ve yılda bir değerlendirmesini yapmak.
➢ Hedeflere ulaşmak amacıyla hizmetlerin sürekliliğini ölçmek.
➢ Kalite göstergeleri ile ölçme, değerlendirme ve iyileştirme çalışmalarının başlatılmasını sağlamak.
➢ Kalite göstergeleri ile ölçme ve iyileştirme mekanizmalarını kullanarak personeli sürekli eğitmek.
➢ Sağlıkta Kalite Standartları Göstergelerin İzlenmesi kapsamında takip edilmesi gereken göstergelerin, birim kalite sorumluları tarafından takibi, sonucu ve analizinin yapılmasını sağlamak ve bu kapsamda tüm gösterge yönetimi verilerinin doğruluğunu ve sistematik girişini sağlamak.
 
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN ŞARTLARININ YERİNE GETİRİLMESİ ve SÜREKLİLİĞİNİN SAĞLANMASI
➢ Kalite yönetimi konusunda değişim ve gelişmelere paralel olarak hizmet kalitesinde sürekliliğin sağlanması amacıyla personelin sürekli öğrenmesine yönelik bir sistem geliştirilmesiyle personel niteliği yükseltilerek hizmet kalitesinde mükemmelliğin yakalanmasına çalışmak.
➢ Hastanemiz Eğitim Planı doğrultusunda zorunlu eğitimlerin, hizmet içi eğitimlerin, İSG eğitimlerinin,ve hasta-hasta yakını eğitimlerinin yapılmasını sağlamak.
➢ Hizmet sunumundaki görevlilere, kalitenin geliştirilmesinin bütün personelin işi olduğu yaklaşımını benimsetmek.
➢ Personellerin katılımı ile planlama ve uygulamaları gerçekleştirmek.
➢ Özellikli birimler için uygun fiziki ortamı sağlamaya çalışmak.
 
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN ETKİNLİĞİNİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ
➢ Üç ayda bir bina turları yaparak analiz sonuçlarına göre uygunsuzluklara yönelik iyileştirme çalışmaları yapmak.
➢ Yılda iki defa öz değerlendirme yaparak analiz sonuçlarına göre uygunsuzluklara yönelik iyileştirme yapmak.
➢ İstenmeyen Olay Bildirimleri ile tespit edilen sorunlara yönelik iyileştirmeler yapmak.
➢ Sistemi sürekli gözden geçirerek sağlık hizmeti sunumuna ilişkin süreçlerden kaynaklanan veya kaynaklanabilecek hataları tespit etmek, gerekli iyileştirmeleri sağlamak.
➢ Düzenli aralıklarla hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketleri yaparak sonuçlara göre gerekli iyileştirme çalışmaları yapmak.
 
A LİFE PARK HOSPİTAL KUZEY ANKARA HASTANESİ KALİTE POLİTİKAMIZ ÜST YÖNETİMİNCE RESMİ
OLARAK BEYAN EDİLEN KALİTE ile İLGİLİ AMAÇLARI ve BU AMAÇLARA UYGUNLUĞUNUN SÜREKLİ
OLARAK SAĞLANMASINA YÖNELİK TAAHHÜDÜMÜZDÜR.
 
 

Hızlı Başvuru Formu

Lütfen size ulaşabilmek için aşağıdaki alanları doldurunuz

Yardıma mı ihtiyacınız var ?

7/24 tüm soru ve sorunlarınız için buradayız.