Bağışıklık Sistemini Güçlendiren 11 Doğal Besin

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren 11 Doğal Besin

İçindekiler

dogal en guclu antibiyotik
Vucütta oluşan tüm hastalıklara karşı ilk koruma kendi bağışıklık ve savunma sisteminizden gelir. Bağışıklık sistemini güçlendirmeniz hastalıklara yakalanma riskinizi azalttığı gibi hastalıkları kolayca atlatmanıza katkı sağlar.

Bağışıklık Sisteminizi Doğal Yollarla Geliştiren Besinlere Birlikte Bakalım

1. Elma Sirkesi 

Elma sirkesinin mucizevi faydalarını daha önceki yazılarımızda sizlerle paylaşmıştık. Soğuk algınlığına yada kronik çeşitli rahatsızlıklarda elma sirkesini doğrudan tüketebileceğiniz gibi bir bardak suya bir kaşık balla karıştırıp tüketebilirsiniz.

2. Sarımsak

Sarımsağın dolaşım sistemini düzenleyerek kanserden korunma da yardımcı rol oynadığını kan basıncını düşürmek gibi faydalarının yanısıra astım hastaları ve nefes darlığı çekerler içinde oldukça faydalı özellikleri vardır. Sarımsak yüksek derecede C vitamini ve içerir ve antioksidan özellikler barındırır. C vitamini ise özelliği itibariyle nefes almamızı kolaylaştırıcı etkiye sahiptir.

3. Zencefil

Zencefil, bağışıklık sistemini güçlendiren etkileyici antioksidan özellikleriyle tanınırken, araştırmalar aynı zamanda zencefilin kalp-damar hastalıklarına ve kolestrol sorunlarına karşı da olumlu etkileri olabileceğini göstermektedir. Bu kök bitki, geleneksel tıpta yüzyıllardır kullanılan ve modern bilim tarafından da desteklenen birçok sağlık yararı sunar.

4. Yaban Turbu

Yaban turbunu blenderdan geçirip elde edeceğiniz su ile öksürük problemini çözebilirsiniz. Mikropları çabuk öldürücü bir etkisi vardır. Yaban turcu, doğal bir öksürük çözücü olarak kullanılabilecek etkili bir bitki özüdür. Bu bitkiyi blenderdan geçirip elde edeceğiniz su, özellikle öksürüğün hafifletilmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, yaban turbu suyunun mikropları hızla öldürebilme potansiyeline sahip olduğu bilinmektedir. Bu nedenle, soğuk algınlığı veya öksürük gibi solunum yolu problemleriyle başa çıkmak için doğal bir alternatif olarak kullanabilirsiniz.

5. Soğan

Soğan, yemeklerin vazgeçilmez bir bileşeni olmasının yanı sıra, sağlık açısından da birçok fayda sunar. Özellikle antioksidan içeriği sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirebilir ve inflamasyonu azaltabilir. Aynı zamanda soğanın içerdiği sülfür bileşikleri, bazı kanser türlerine karşı koruyucu olabilir. Soğan, yemeklere lezzet katmanın yanı sıra sağlık dostu bir sebze olarak da bilinir.

6. Biber

1 adet kırmızı acı biber (yaklaşık 45 gram) günlük C vitamini ihtiyacının tamamını tek başına karşılar. Acı biberde “yakıcı” özelliğini veren “capsaicin” bulunur. Bu da metabolizmayı hızlandırır. Yendikten sonra 3 saat boyunca metabolizma hızını 1.2-2 katına kadar yükseltebilir.

7. Kekik yağı

Kekik yağı, içeriğindeki karyofilen ve kamfen gibi özel bileşenler sayesinde antibakteriyel özelliklere sahiptir. Bu özellikleri, sağlık alanında çeşitli kullanım alanlarına sahip olmasını sağlar. Ayrıca kekik yağı, aromaterapi uygulamalarında da yaygın olarak kullanılan bir bitkisel yağdır ve birçok fayda sunabilir.

8. Zerdeçal

Zerdeçal, geleneksel Hint ve Çin tıbbında bağışıklık sistemi üzerinde olumlu etkileri ile bilinir ve Alzheimer gibi nörolojik hastalıkların riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Ayrıca, içerdiği antioksidanlar sayesinde birçok kanser türüne karşı koruyucu potansiyele sahip olabilir.

9. Ekinezya (Kirpi Otu)

Ekinezyanın faydaları arasında bağışıklık sistemini desteklediğinden söz etmek gerekmektedir. Ekinezya, bağışıklık sistemini zayıflatan, uzun süre devam ederek kronikleşen hastalıkların bulunduğu durumlarda rahatlıkla kullanılmaktadır. Ekinezyanın içeriğinde bulunan çinko, ve C vitamini, ekinezyanın, hayıt bitkisi ile birlikte kullanıldığında, kadın hastalıklarına karşı olumlu etkiler göstereceği sonucunu da araştırmacılara vermiştir.

10. Ham Bal

Araştırmalara göre ham bal kış hastalıkları, grip  ve bir takım kronik rahatsızlıklara karşı bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiğini, yara ve iltihapların iyileşmesinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu vurguluyor. Çam balı ise demir ve magnezyum içeriğiyle, beslenmeden doğan bazı eksikliklerin giderilmesinde destekleyici rol oynuyor. Bal; vitamin, mineral, aminoasit ve enzimler gibi pek çok yaşamsal madde içeriyor. 

11. C vitamini – Çinko 

C vitamini antiviral ve antibakteriyal etkisinin yanı sıra bağışıklığı arttırır ve güçlendirir. Turunçgiller, yeşil biber, maydanoz, kiraz, kavun önemli kaynaklarıdır.Çinko ise birçok virüs cinsinin çoğalmasını engeller. Pek  çok bağışıklık sistemi reaksiyonunda hayati rolü vardır. Yumurta, et ve sütte yoğun bulunur.

Unutmayın sağlıklı bir hayatın yolu kendi yöntemlerinizi keşfetmekten, öğrenmeyi öğrenmekten geçer.  Sizlere özel hazırladığımız bu araştırmamızı sevdiklerinizle paylaşmayı ihmal etmeyin. Mutlu günler 🙂
Hızlı Başvuru Formu
Benzer Makaleler

İlgili Hekimler

Prof Dr Senay Durmaz Ceylan
Endokrinoloji ve Metabolizma
Prof. Dr. Şenay Durmaz Ceylan
Doc Dr Serhat Isik
Endokrinoloji ve Metabolizma
Doç. Dr. Serhat Işık
Uzm Dr Muzaffer Ayhan
Enfeksiyon Hastalıkları
Uzm. Dr. Muzaffer Ayhan
Uzm Dr Adnan Gulsoy
Enfeksiyon Hastalıkları
Uzm.Dr. Adnan Gülsoy
Uzm Dyt Helin Ceyhun
Beslenme ve Diyetetik
Uzm. Dyt. Helin Ceyhun
Dyt Nilay Karamehmetoglu
Beslenme ve Diyetetik
Dyt. Nilay Karamehmetoğlu
Diyetisyen Ruveyda Kaya
Beslenme ve Diyetetik
Dyt. Rüveyda Kaya